Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

Τιμές καταναλωτή Μύθοι και πραγματικότητα

Ζώντας εδώ και πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη, με την πληθώρα των Σούπερ
Μάρκετ και την δυνατότητα 
πολλαπλών επιλογών στις αγορές, είχα την εντύπωση πως ''οι Σαλουνικιοί', εξοικονομούν αρκετά χρήματα σε σχέση με κάποιον που ζει στο χωριό και δεν έχει τις επιλογές.

Δε θίγω καθόλου το θέμα του εθισμού στον καταναλωτισμό  που μας οδηγούν 'ολες αυτές οι προσφορές. στέκομαι αποκλειστικά στις τιμές. 

Με το σκεπτικό των φτηνών αγορών στην πόλη, όταν ερχόμουν στο χωριό, ιδιαίτερα  για πολυήμεροι διαμονή φρόντιζα να περάσω πρώτα από κάποιο πολυκατάστημα για τα απαραίτητα.
Αρκετές φορές μάλιστα επικοινωνούσα και με τους δικούς μου να ψωνίσω και γι αυτούς.

Με αφορμή την κηδεία του πατέρα μου και σκεφτόμενος μήπως κάποια από τα φαγώσιμα που θα χρειαζόταν στο τραπέζι μετά την κηδεία, δεν υπάρχον στο χωριό στην ποσότητα που θα χρειαζόταν, τα προμηθευτικα από τη Θεσσαλονίκη.
Πήγα λοιπόν σε κατάστημα γνωστη΄ς αλυσίδας μάρκετ και καθώς ήταν σαρακοστή πήρα χαλβά και ταραμά. Πέτυχα μάλιστα τον γνωστό ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΧΑΛΒΑ, γεύση βανίλια με το κόκκινο περιτύλιγμα, να τον έχει σε προσφορά από 11 και κάτι ευρώ το κιλό, περίπου στα 9,5Ε. Τον ταραμά της εταιρείας ΕΔΕΣΜΑ περίπου στα 8,30Ε το κιλό.

Τις επόμενες ημέρεςπου ήμουν στο χωριό, μπήκα σ΄ένα από ''τα μπακάλικα'' Συμπτωματικά είχε τοποθετημένο σε εμφανή θέση τον ίδιο χαλβά που αγόρασα και μία μικρή ετικέτα που ανέγραφε την τιμή πώλησης: 7,5 Ε το κιλό. Δεν μπορεί σκέφτηκα κάτι θα είναι λάθος. Ρώτησα για την τιμή τον ιδιοκτήτη και μου την επιβεβαίωσε  με δειλό ύφος ίσος αιφνιδιασμένος από την ερώτησή μου, ''Η τιμή του χαλβά είναι σωστή;'', γιατί πιθανόν σκέφτηκε πως μου φάνηκε ακριβός.

Μετά από περιέργεια ρώτησα για την τιμή του ταραμά που συμπτωματικά ήταν της ίδιας εταιρείας. Δεύτερη κατραπακιά. Το ταραμά τον είχε 6Ε το κιλό. Μάλιστα είχε και ταραμά της ίδιας εταιρείας, ακριβώς τον ίδιο όπως μου είπε, που δεν έβγαινε με την ετικέτα της εταιρείας, αλλά στο όνομα των σούπερ μάρκετ που τον είχε 4Ε το κιλό.

Δεν πίστευα στα αυτιά μου.
Όταν επέστρεψα στην Θεσσαλονίκη ξαναπήγα στο συγκεκριμένο κατάστημα και μετέφερα τον προβληματισμό μου στον προϊστάμενο. Επιπλέον σε προϊόντα όπως ο χαλβάς και ο ταραμάς που λόγο σαρακοστής θεωρούνται κράχτες πως είναι δυνατόν να υπάρχει αυτή η διαφορά τιμής. Φυσικά ο ίδιος δεν μπόρεσε να μου δώσει οιαδήποτε  απάντηση, απλά αρκέστηκε να μου πει πως θα καταγράψει το ερώτημα και θα το προωθήσει στους ανωτέρους.

Να αναφέρω ακόμα ένα παράδειγμα ΚΑΦΕΣ  ΛΟΥΜΙΔΗ των 100 γραμμαρίων, 96 για την ακρίβεια, σε οποιαδήποτε αλυσίδα συμπεριλαμβανομένου και του LIDL  η τιμή είναι 1,45Ε κιόμως στο χωριό ειναι φτηνότερος!!!

Τελικά είμαι απόλυτα βέβαιος ότι αυτός που ψωνίζει αποκλειστικά από το χωριό βγαίνει κερδισμένος γιατί οι τιμές είναι σίγουρα καλές, αλλά και ψωνίζει τα απαραίτητα, ενώ μπαίνοντας στα πολυκαταστήματα με την ψευδαίσθηση των ευκαιριών και των προσφορών ψωνίζει και πολλά περιττά πράγματα.

Από μέρους μου συγχαρητήρια στους επαγγελματίες του χωριού, που στο σύνολο είναι νέοι, και μέσα από ένα υγιή ανταγωνισμό καθώς μάλιστα έχουν ενταχθεί σε διάφορες αλυσίδες μικρών καταστημάτων, χωρίς να αισχροκερδούν, πετυχαίνουν αυτές τις ανταγωνιστικές τιμές. Έτσι λοιπόν κι εμείς από την μεριά μας προτιμώντας και στηρίζοντας την τοπική αγορά, βοηθούμε την τσέπη μας και στηρίζουμε τον τόπο μας

του Χρήστου Καλογραία
Αναδημοσίευση από το περιοδικό 
ΤΑ ΝΕΑ της Βαρβάρας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις